Publiczna Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy II Armii Wojska Polskiego w Tomaszowie Bolesławieckim

Deklaracja Dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy II Armii Wojska Polskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sptombol.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Deklarację sporządzono dnia:

Deklarację ostatnio aktualizowano dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Materiały audio i wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących lub audiodeskrypcji.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.

Nadmierne koszty:

  • Brak informacji.

Treści nieobjęte przepisami:

  • Brak informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Elżbieta Markowska , adres e-mail: sptombol@wartabol.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: +48 75 738 95 09 .

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie potrzebuje informacji w alternatywny sposób, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnoszącego żądanie o terminie realizacji, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie ma prawo złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Elżbieta Markowska
  • Tomaszów Bolesławiecki 96
  • sptombol@wartabol.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

W budynku szkoły, na parterze, obok sali gimnastycznej znajduje się toaleta dla niepełnosprawnych. Dojazd do niej umożliwia podjazd przy bocznym wejściu na salę gimnastyczną. W budynku przedszkola także znajdują się toalety dla niepełnosprawnych. Pierwsza znajduje się na parterze obok szatni przedszkolaków. Dojazd do niej umożliwia podjazd, znajdujący się przy głównym wejściu do przedszkola. Druga toaleta znajduje się na pierwszym piętrze kondygnacji budynku przedszkola, natomiast osoba niepełnosprawna nie ma możliwości wjazdu na pierwsze piętro. Pomieszczenia toalet są jasne i przestronne oraz odpowiednio oznaczone. Drzwi wejściowe od sali gimnastycznej i przedszkola są szerokie i częściowo przeszklone. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a.

Dostosowanie wejść do budynków:

Część główna budynku szkoły posiada dwa główne wejścia, jedno od strony południowej i drugie od strony północnej. Punkt Przedszkolny mieści się w obiekcie dwukondygnacyjnym, dobudowanym do obiektu szkoły podstawowej. Przy głównym wejściu do przedszkola jest domofon, który umożliwia nadzorowanie wchodzących do przedszkola oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Kompleks ww. budynków zlokalizowany jest w środkowej części miejscowości na ogrodzonej posesji w Tomaszowie Bolesławieckim. Dojazd do obiektów umożliwia droga gminna.

Dostosowanie korytarzy:

Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej to budynek wolnostojący o trzech kondygnacjach nadziemnych, podpiwniczony z nieużytkowym strychem. Obiekt połączony łącznikiem z budynkiem sali gimnastycznej oraz Punktem Przedszkolnym, nad którym zostało dobudowane piętro z klatką schodową i dodatkowym wyjściem ewakuacyjnym. Korytarze są wystarczająco szerokie.

Dostosowanie schodów:

W budynku szkoły i przedszkola korytarze, schody i balustrady są wykonane zgodnie z prawem budowlanym. Komunikacja wewnątrz szkoły i przedszkola odbywa się poprzez jedną klatkę schodową. Ostatnie stopnie oznaczone są kontrastowymi, antypoślizgowymi taśmami.

Dostosowanie wind:

Budynek nie posiada wind, które umożliwiałyby osobom niepełnosprawnym wjazd na wyższe kondygnacje.

Dostępność pochylni:

Pierwsza pochylnia znajduje się przy wejściu do sali sportowej, która umożliwia podjazd dla wózków inwalidzkich umożliwiający korzystanie osobom niepełnosprawnym z sali sportowej i poruszanie się na wózku po poziomie „O”. Przy głównym wejściu do przedszkola jest domofon, który umożliwia nadzorowanie wchodzących do przedszkola oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność platform:

Budynek nie posiada platform.

Dostępność tyflomap:

Budynek szkoły nie posiada tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Posiadamy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Tak, pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Wejście do budynku jest kontrolowane przez pracowników szkoły. Szkoła posiada monitoring. Osoby niepełnosprawne mogą się poruszać tylko na parterze budynku szkoły i przedszkola. Osoby niepełnosprawne nie mają możliwości poruszania się po wyższych kondygnacjach budynku zarówno szkoły jak i przedszkola.

Dostępność tłumacza języka migowego:

W budynku nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.

Dostępność informacji głosowych:

Budynek szkoły nie posiada informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynek szkoły nie posiada pętli indukcyjnych.